Prekių katalogas

Padangų slėgio davikliai

  • TPMS padangų slėgio daviklių veikimo principas ir jutiklių tipai

    Šiuolaikiniai automobiliai yra sudėtingos techninės priemonės, sudarytos iš įvairių susijusių tarpusavyje komponentų. Vienas iš jų yra ratas. Jis užtikrina automobilio sukibimą su keliu ir yra svarbus elementas, nuo kurio priklauso saugumas. Būtent todėl svarbu reguliariai tikrinti padangų slėgį.

    Nusileidusi padanga nežada nieko gero, ji, kaip ir sumažėjęs slėgis, gali ženkliai paveikti saugumą. Ne paslaptis, kad mažas padangos slėgis blogina valdymą, padidina stabdymo kelią, sukelia nelygų protektoriaus nusidėvėjimui ir sutrumpina padangos tarnavimo laiką.

    Norėdami palengvinti slėgio matavimo procedūrą, inžinieriai sukūrė padangų slėgio kontrolės sistemą. Ji susideda iš jutiklių ir imtuvo. Padangų slėgio davikliai yra įtaisai, sujungti viename korpuse su vožtuvu arba sumontuoti ant išorinės ratų vožtuvo dangtelio pusės. Jie skirti oro slėgio padangoje kontrolei.

    Pirmą kartą padangų slėgio kontrolės sistemos atsirado ant amerikiečių karo technikos. Automobilių salonuose buvo įrengtas rodyklės manometras ir kompresorius, leidžiantis sumažinti padangų slėgį norint įveikti nežymias kliūtis ir padidinti slėgį grįžus automobiliui į civilinius kelius. Be to, ši sistema leido nuolat tiekti orą į sistemą mažų padangų pažeidimų atveju.

    Nuo 1970-tųjų metų, prabangių BMW, Porsche, Toyota ir kt. automobilių papildomų parinkčių sąraše pasirodė padangų slėgio kontrolės sistema TPMS (Tire Pressure Monitor System). Šiandien padangų slėgio kontrolės sistemos buvimas yra privalomas kai kuriuose Europos ir Azijos šalyse, taip pat JAV. Daviklių atjungimas šiuose šalyse draudžiamas.

    Šiuolaikinės elektroninės padangų slėgio kontrolės sistemos veikimo principas yra gana paprastas. Jutikliai, įrengti padangose, kas 60 sekundžių siunčia informaciją į valdymo bloką. Jis lygina gautus duomenis su gamykliniais parametrais ir juos rodo automobilio skydelyje. Jei padangos slėgio lygis neatitinka normos, sistema informuoja vairuotoją grafiniu elementu, tekstu arba garsiniu signalu.

    Svarbu! Kiekvienas daviklis turi bateriją savo konstrukcijoje, užtikrinančią jo nepertraukiamą veikimą per 7-10 metų. Svarbu prisiminti, kad baterija yra nekeičiama ir po šio laikotarpio jutiklis keičiamas nauju. Dėl skirtingo duomenų perdavimo dažnio, svorio ir kitų konstrukcijos ypatybių, reikėtų keisti tik padangų oro slėgio jutiklius, rekomenduotus automobilio gamintojo. Šiais laikas davikliu pasirinkimas yra gana platus, dėl to ir jų kaina ženkliai skiriasi priklausomai nuo gamintojo bei kokybės. Populiariausi yra Launch, Autel bei Bosch gamintojų davikliai.

    Pagal rodiklių stebėjimo būdą išskiriamos tiesioginės ir netiesioginės kontrolės sistemos. Kitaip jas dar vadiname direct ir indirect. Plačiau apie šiuos sistemos tipus ir joms skirtus jutiklius, jų privalumus ir trūkumus.

    Netiesioginis TPMS

    Netiesioginis arba kitoje kalboje vadinamas indirect TPMS kontroliuoja padangų slėgį netiesiogiai, naudodamas standartinį ABS, įdiegtą automobilyje. Netiesioginis TPMS stebi padangų būklę per pagrindinius ratų sukimosi jutiklius ir kitą bordinę elektroniką. Kuo mažesnis ratų skersmuo, kai būna sumažėjus slėgiui, tuo greičiau jie pradeda suktis. Elektronika tai aptinka ir išsiunčia garso signalą bei pranešimą apie normos pažeidimą į bortinį kompiuterį.

    Skiriami netiesioginio TPMS I ir II versijos. I versijos sistemoje vairuotojas gauna bendrą pranešimą apie gedimą, bet nėra nurodoma, kurioje konkrečiai padangoje slėgis sumažėjo. Antroje versijoje ekrane parodyta, kurioje padangoje yra problema. Vairuotojų atsiliepimais remiantis, pirmoji versija dažniau nei antroji klysta ir klaidingai laiko sumažėjusį slėgį dėl slydimo ant slidžios kelio dangos, perkrovos ar važiavimo į kalną.

    Iš esmės, netikslumai ir lėtas reagavimas yra netobulumai netiesioginės sistemos. Galite nuvažiuoti kelis kilometrus su nuleista padanga, o įspėjimas atsiras tik po kurio laiko ekrane. Daugelis vairuotojų skundžiasi, kad netiesioginė padangų slėgio kontrolės sistema, susijusi su ABS, visiškai neveikia automobilyje. Tokiu atveju reikia kreiptis į aptarnavimo centrą, kur atliekamas konfigūravimas bei programavimas.

    Netiesioginės sistemos privalumai - mažos išlaidos, nereikalingas poreikis įdiegti papildomus elementus ir modulius į automobilį. Galite kreiptis į specialistus ir sukonfigūruoti reikiamus slėgio rodiklius, pagal automobilį sistema orientuosis ir matuos nuokrypius.

    Tiesioginis TPMS

    Tiesioginė sistema, kuri kontroliuoja slėgį, nustato ratų slėgį specialiais jutikliais, įmontuotais į ratus. Daugelis gamintojų jau išleidžia automobilius su iš anksto įdiegta tiesiogine kontrolės sistema ir slėgio jutikliais.

    Vidaus jutiklių pranašumai:

    • matuoja parametrus tiksliau;
    • greitai rodo nuokrypius nuo normos ekrane;
    • patikimai paslėpti nuo išorinių jėgų poveikio;
    • vidinis jutiklis yra nepastebimas ir nesugadina ratlankio išvaizdos, nereikia jo nuimti pripūtus padangą;
    • tokio įrenginio neįmanoma pavogti - tik kartu su ratu;
    • kai kurie modeliai gali rodyti informaciją į išmanųjį telefoną.

    Įvairių gamintojų daviklius galite įsigyti ir mūsų elektroninėje parduotuvėje. Siunčiame į kitus miestus pvz.: Kaunas, Klaipėdą. Tai pat siunčiame ir į kitas šalis. 

    Skaityti daugiau