Prekių katalogas

Galios didinimas (Chip tuning)

  • Kas yra variklio chip tuning?

    Variklio chip tuning – tai variklio elektroninio valdymo bloko programinės įrangos pakeitimas modifikuota. Paprasčiau tariant instaliavimas modifikuotos programinės įrangos į variklio valdymo bloką vietoje gamyklinės, ko pasekoje gali būti išgaunamas galios didinimas arba atjungiami programiškai atitinkami davikliai. Automobilio atveju užduotis yra pagerinti dinamiką, padidinti galią arba išjungti įrenginius.

    Chip tuning privalumai:

    • Galios ir sukimo momento didinimas;
    • Pagerinti automobilio dinamiką;
    • Traukos didinimas esant mažam greičiui, taip pat vienodas sukimo momento lygis vidurinėje zonoje ir iki ribos;
    • Pašalinti įsibėgėjimo galios kritimus;
    • Padidinti gazo pedalo jautrumą – dingsta bukumas, todėl tampa aplenkti kitą automobilį lengviau ir saugiau;
    • Išlyginti turbo kritimą;
    • Plaukiojančių apsuku ir variklio vibracijos šalinimas tuščioje eigoje;
    • Pagerinti dinamika važiuojant su įjungtu oro kondicionieriumi;
    • Variklio temperatūros režimo optimizavimas;

    Be to, galite programiškai išjungti katalizatorių, išimti kietųjų dalelių filtrą ir kitas „ekologines“ sistemas.

    Kiekvienas modelis ir jo savininkas turės savų iššūkių ir privalumų. Vienus vairuotojus labiausiai vargina „bukas“ akseleratoriaus pedalas, kitiems reikia sureguliuoti variklį maksimaliam našumui, o kitiems tiesiog išjungti sugedusį katalizatorių. Tačiau visada yra pliusai ir minusai.

    Chip tuning minusai:

    • Didėja reikalavimai degalų kokybei;
    • Padidėjusi aplinkos apkrova pereinant prie žemo toksiškumo standartų (Euro 2 arba Euro 0);
    • Jei darbą atliksite ne profesionalai, galite gauti neigiamą rezultatą, o blogiausiu atveju sugadinti variklio valdymo bloką ECU.

    Pasekmės varikliui

    Kai kurie vairuotojai mano, kad variklio galios didinimas sutrumpina jo tarnavimo laiką. Savininkams sunku suprasti, iš kur atsiranda papildomos galios. Jie įsitikinę, kad aparatinė įranga nėra skirta tokiai apkrovai, ir nesupranta, kodėl gamyklos programinės įrangos našumas yra blogesnis.

    Priežastys, kodėl automobilių gamintojai sumažina galingumą:

    1. Variklių asortimento įvairovė ir mokesčių našta pagal arklio galias. Gamintojui pigiau apriboti automobilio charakteristikas programinės įrangos lygiu. Tai sumažina technologinių procesų skaičių gamykloje ir standartizuoja reikalavimus tiekiamai aparatiniai įrangai. Sumažėja gamybos sąnaudos. Pavyzdys: Mercedes-Benz ML 320 ir Mercedes-Benz ML 280 164 kėbule, kurie turi vieną dyzelinį variklį, o skirtumai yra tik valdymo bloko programinės įrangos lygyje. Panaši situacija ir su Volkswagen T5 2.0. Versijų galia reguliuojama ECU lygiu.

    2. Aplinkosaugos ekologiniai reikalavimai. Variklį tiesiogine prasme „uždusina“ įvairūs papildomi komponentai įsiurbimo ir išmetimo sistemose, taip pat griežti ECU nustatymai, kurių užduotis yra užkirsti kelią bet kokiam pertekliniam dujų išmetimui. Be to, parduodant konkrečioje šalyje reikia pritaikyti modelį prie jos sąlygų. Jei tai daryti geležies lygiu, bus papildomų išlaidų. Pigiau ir greičiau priderinti automobilį pakeitus programinė įranga.

    Galia paimama ne iš oro, o optimizuojant parametrus. Jau gamykloje sumontuota įranga yra pritaikyta didesnėms apkrovoms, bet programine įranga įrašyta su sumažinta apkrova. Naudojant chip tuning, aparatinė įranga nėra apkraunama ant tiek, kad pakenktu varikliui. Daugelis oficialių atstovų atvirai tai pripažįsta ir patys siūlo variklio atnaujinimo paslaugas.

    Kada galimos problemos automobilių čipavime?

    • Įdiegta prastos kokybės arba pasenusi programinė įranga. Kalibravimas atliktas neteisingai, o tai gali turėti neigiamos įtakos variklio tarnavimo laikui. Todėl savo automobilį turite patikėti tik profesionalams;
    • Prieš atliekant chip tuning darbus automobilis turėjo problemų. Būtent šiuo tikslu meistras pirmiausia atlieka pilną kompiuterinę diagnostiką ir pašalina gedimus, jei tokių yra;
    • Blogas aptarnavimas, neturintis nieko bendra su programinės įrangos pakeitimais.

    Kaip atliekamas galios didinimas?

    1. Programinės įrangos (firmware) kalibravimas. Kalibravimo specialistas optimizuoja būtinus parametrus gamyklinėje programinėje įrangoje: degalų tiekimo apribojimus, greičio apribojimus ir kt.

    2. Atliekama automobilio diagnostika. Specialistas nuskaito automobilį su diagnostine įranga, kad įsitikintų, jog nėra problemų ar gedimų.

    3. Programinės įrangos diegimas. Specialistas įkelia modifikuota programą į ECU. Kai kuriuose automobiliuose ECU reikia fiziškai atidaryti, o kituose galima per OBD2 jungtį. Pirmuoju atveju tai užtrunka daugiau laiko, dėl to chip tuning kaina didesnė.

    Kaip įsitikinti, kad „čipavimo“ paslaugos suveikė?

    Specializuoti čipavimo servisai turi informacinius stendus, leidžiančius išmatuoti greitį ir kitas automobilio charakteristikas prieš ir po atliktų galios didinimo darbų. Jei kalbame apie kompetentingą modernizavimą, rodiklių nuskaitymas turėtų būti privalomas žingsnis. Įskaitant ir siekiant užtikrinti „sureguliuoto“ variklio patikimumą. Nes tik pateiktame dokumente su rodmenimis galime įvertinti ar darbas tikrai buvo atliktas kokybiškai ir pasiekta norimų rezultatų.

    Ar verta čipuoti variklį patiems?

    Daugelis žmonių nori atlikti galios didinimą savarankiškai. Automobilių savininkai mano, kad atlikti čipavimą savo varikliui yra paprasta užduotis. „Meistras tai padarė per valandą, todėl galiu tai padaryti pats“. Noras sutaupyti ir tai padaryti patiems būdingas automobilių savininkams, kurių ECU galima perprogramuot jo neatidarant. Sunkiais atvejais t.y. kai reikia ardyti ECU, entuziastų skaičius smarkiai sumažėja.

    Ko reikia norint atlikti čipavimą savarankiškai?

    • Aukštos kokybės ir patikrinta programinė įranga. Niekas negali garantuoti atsiųstos iš interneto programinės įrangos kokybę.
    • Nešiojamas kompiuteris, kuris veikia stabiliai ir yra vidutinių arba labai gerų parametrų.
    • Speciali programinė įranga, skirta nuskaityti arba įkelti programą į automobilio ECU.
    • Programatorius, kuris tiks atlikti reikiamam darbui, kad sužinoti kurio reikia turite pasidomėti ir pasiskaityti apie atitinkamą atvejį.
    • Adapteriai, kurie tiks programatoriui.
    • Patirtis – tai pagrindinis dalykas, kuris įtakoja atliekamo darbo kokybe arba galimai atsiradusias pasekmes.

    Ar verta patiems atlikti mikroschemų derinimą, priklauso nuo jūsų. Nerekomenduojame to daryti, nebent esate 100% tikri savo žiniomis ir įgūdžiais. Patirties trūkumas sukels baisių pasekmių. Taupymas nėra vertas galimos rizikos ir praleisto laiko. Geriau kreiptis į patikimus specialistus, dėl mašinų čipavimo.

    Chip tuning kaina priklauso nuo įvairių faktorių. Pagrindiniai jų yra:

    • Ar reikalingas ECU atidarymas fiziškai ar tai įmanoma atlikti per OBD2 jungti;
    • Kelintu metų yra transporto priemonė
    • Tai yra benzininis ar dyzelinis variklis, atmosferinis ar su įpurškimu
    • Kokios modifikacijos bus atliekamos t.y. galios didinimas, DPF išprogramavimas, kuro sąnaudų mažinimas, akceleratoriaus pedalo jautrumo reguliavimas ir kt.
    • Ar po programos įkėlimo reikės atlikti kažkokius fizinius pakeitimus, pvz.: DPF filtro išėmimas, sklendžių blokavimas arba šalinimas ir kt.
    • Ar reikalinga įprasta čipavimo įranga ar darbui atlikti reikės specifinės
    • Kokia transporto priemonė bus čipuojama t.y. automobilis, sunkvežimis, motociklas, motoroleris, traktorius

    Kad įvertinti tikrąją kainą specializuoti auto remonto servisai pateikia vartotojams skaičiuokle pagal kuria yra apskaičiuojama tiksli kaina. Tokius darbus atliekantis servisai yra Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir kt.

    Čipavimo paslaugų centruose naudojami įvairi čipavimo įranga su adapteriais. Populiariausi nebrangus čipavimo įranginiai: KESS, K-TAG, BDM100, FGTech Galletto2, Piasini Master. Kai kurie iš jų yra universalūs ir konkuruoja, tačiau norint būti pasiruošusiam tokiems darbams servisas turi turėti įvairią čipavimo įrangą. Pasitaiko situacijos, kai vienas iš programuotojų tik skaito informaciją, bet negali jos perrašyti. Todėl tokiais atvejais norint įrašyti naudojamas kitas programatorius. Kai kurie programatoriai skirti darbui tik su išardytu ECU, kiti gi gali atlikti darbą tik per OBD2 jungtį.

    Kokia gi išvada dėl automobilio čipavimo?

    Chip tuningas yra įdomi automobilio modifikavimo galimybė, kuriai nereikia keisti pagrindinių transporto priemonės komponentų. Po tokių modifikacijų automobilio galios rodikliai gerokai padidės, o jo degalų efektyvumas arba išliks beveik nepakitęs, arba šiek tiek sumažės. Priešingai populiariems įsitikinimams, variklio ir greičių dėžės eksploatavimo laikas po čipavimo nebūtinai sumažės. Įvairiais vertinimais dažniausiai sumažėja 7-8 proc. Įvertinus tai, kad čipavimo pasekoje gauname automobili, kuris važios žymiai geriau ir važiavimas juo tikrai bus malonesnis, darykime išvadą, kad čipavimą atlikti tikrai verta, tačiau tik specializuotose servisuose, kurie tūri ilgamečią patirtį šioje sferoje ir gerus atsiliepimus. Geriau sumokėti daugiau, bet gauti kokybiškai atliktą darbą su garantija, nei sutaupius vargti dėl pridarytų bėdų ir ieškoti tiesos gaištant savo laiką. Taip pat svarbu apgalvoti ar verta kreiptis į galios didinimo mėgėjus, kurie neturi tam atitinkamos įrangos ir patirties šiam darbui atlikti.
     

    Skaityti daugiau